.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لاریجانی مصوبه انتقال آب خزر به کویر را لغو کرد
عمليات اجرايي طرح شيرين سازي و انتقال آب درياي خزر به حوضه فلات مركزي ايران، اواخر فروردین ماه امسال با حضور محمود احمدی نژاد رييس جمهور کشورمان آغاز شده بود.
لاریجانی مصوبه انتقال آب خزر به کویر را لغو کرد

 پس از نامه رییس مجلس به محمود احمدی نژاد مبنی بر لغو مصوبه ساماندهی نیروهای شرکتی شاغل در زیرمجموعه‌های دولتی، علی لاریجانی این بار به سراغ موضوع جنجالی دیگر یعنی انتقال آب از دریای خزر به مرکز ایران رفت و با ارائه استدلال هایی، از رییس جمهور خواست ظرف یک هفته آن بخش از مصوّبه که مورد ايراد قرار گرفته است را اصلاح کند در غیر اینصورت این تصویب نامه لغو می شود.

به گزارش مشرق، در نامه "شماره۱۵۱۰۳هـ/ب" لاریجانی خطاب به احمدی نژاد با اشاره به اینکه بر اساس بند ۳۳ ماده واحده قـانون بودجه سال ۱۳۹۰ کـل کـشور «به دولت اجازه داده مي‌شود تا مبلغ ۸۰ هزار ميليارد ريال از سهام قابل واگذاري به دولت و شرکت‌هاي دولتي يا منابع حاصل از آن و يا ساير اموال و دارايي‌ها را... بابت تأديه مطالبات و تعهدات به... واگذار کند...»، به ذکر مصوبات دولت برای تخصیص این بودجه پرداخته و اعلام کرده است مبالغ اختصاص یافته بر اساس مصوبات دولت، به میزانی است که دیگر نمی توان از محل آن، به پروژه ای دیگر مبالغی را اختصاص داد.

لاریجانی در این بخش از نامه خود مصادیقی چون تصويب‌نامه‌هاي هيأت وزيران به شماره ۱۸۶۹۶۶/ت۴۷۱۳۸هـ مورخ ۲۶/۹/۱۳۹۰، بند(۱) تصويب‌نامه شماره ۱۷۵۵۹۳/ت۴۷۱۳۸هـ مورخ ۷/۹/۱۳۹۰ ، بند(۱) تصويب‌نامه شمـاره ۱۸۶۹۷۸/ت۴۷۱۳۸هـ مـورخ ۲۶/۹/۱۳۹۰، بنـد (۱) تصـويب‌نامه شماره ۱۹۶۶۶۹/ت۴۷۱۳۸هـ مورخ ۶/۱۰/۱۳۹۰، تصويب‌نامه شماره ۲۵۳۳۵۱/ت۴۷۱۳۸هـ مورخ۲۳/۱۲/۱۳۹۰، تصويب‌نامه شماره ۲۵۵۵۸۳/ت۴۷۸۲۱هـ مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۰ را ذکر کرده و یادآور شده است که با احتساب جمع ارقام مندرج در مصوبات مذکور، تاکنون وجوهي افزون بر سقف مقرر در بند ۳۳ بودجه سال ۱۳۹۰ براي تأمين نظر دولت اختصاص يافته است و بر این اساس بند ۱ مصوبه انتقال آب به مرکز ایران مبنی بر اختصاص مبلغ ۲۰ هزار ميليارد ريال بابت اجراي پروژه انتقال آب درياي مازندران به دشت مرکزي، مازاد بر سقف مقرر در بند ۳۳ بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور است.

رییس مجلس همچنین تصریح کرده است که بند ۲ مصوبه دولت به خاطر عدم مراعات مواد ۲۷ و ۲۸ قانون برگزاري مناقصات ـ مصوب۱۳۸۳ـ که ترتيباتي را جهت واگذاري اجراي پروژه به صورت ترک تشريفات مناقصه مقرر کرده، مغاير قانون است.

عمليات اجرايي طرح شيرين سازي و انتقال آب درياي خزر به حوضه فلات مركزي ايران، اواخر فروردین ماه امسال با حضور محمود احمدی نژاد رييس جمهور کشورمان آغاز شده بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 6 تير 1391
پس هنوز لغو نشده.احتمالا آقای رییس محترم مجلس شورای اسلامی سهم خودشو از این پروژه میخواد
نا شناس 6 تير 1391
درود بر لاریجانی با غیرت مازندرانی
نا شناس 6 تير 1391
ظاهرا مجلس عزمشو جزم کرده در پایان دوره ریاست جمهوری دولت را به زمین بزند!!!!!!!!!!
با آرزوی ایرانی سربلند و آباد
کامران 6 تير 1391
اشان خودشو مازندرانی نمیداند. شما پز مازندرانی بودنش را نزنید
نا شناس 6 تير 1391
چه عجب اقای لاریجانی به فکر مازندران افتاد
نا شناس 6 تير 1391
درود بر لاريجاني شجاع . درود بر اصالت مازندراني . درود بر فرزند روحاني . تك و تنها جلوي بعضي تندرويها ايستاده .
نا شناس 6 تير 1391
مرد ييلاقي آملي كولاك كردي به خيالت!
نا شناس 6 تير 1391
آقای لاریجانی !
دریای مازندران نه دریای خزر.
این کارو لغو کنه مازندرانی ها بهش رای میدن..فقط
امیر38 6 تير 1391
لاریجانی نشون داد مازندرانی با غیرت است توکلی یاد بگیر
امير 6 تير 1391
بجاي توهين به رييس مجلس به رييس دولت بگيد به قانون عمل كند نه هر طور كه دلش خواست
نا شناس 6 تير 1391
اقای لاریجانی !فرمون را از دست محمود بگیر وگرنه اون میزنه ماشین دولت داغون می کنه!نگونگفتم.عاقل خان
نا شناس 7 تير 1391
بعضی ها که از آقای رییس محترم مجلس دفاع می کنند مثل اینکه خبر رو کامل نخوندن.در این خبر ذکر شده که اقای رییس محترم! مجلس به این طرح ایراد گرفتن و اگه اصلاح نشه اون رو لغو میکنند کاملا میشه فهمید که لاریجانی از این طرح سهم خودشو میخواد و اگه این سهم به ایشون داده نشه جلوی اجرای اون رو میگیرن.
م-ن 7 تير 1391
بحث انتقال آب یک بلف سیاسی بوده تا یک کار اجرائی این بلفها را ریاد زدند مثل قطار گرگان -مشهد ..اتوبان ساحلی ... مترو تهران آمل ساری واز این دست پروزها راه تهران - شمال و استادیوم 5000هزار نفره آمل را درست گنند بسته شونه بقه پیش کش

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.